Trzcianka, dnia 18.09.2020 r.
Znak sprawy OŚ.272.28.2020
ZAPYTANIE OFERTOWE
1. Zamawiający – Gmina Trzcianka – zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych z terenów administrowanych przez Zamawiającego, a także usługi polegające na utrzymywaniu czystości i porządku terenów publicznych gminy Trzcianka
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części.
2.1. Część I – Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych, które dla celów niniejszego zamówienia poniżej zdefiniowano:
2.1.1 odpady zbierane selektywnie w pojemnikach o pojemności określonej w załączniku 1, zbierane na terenach publicznych miasta i gminy Trzcianka :
- bioodpady,
- szkło białe i kolorowe,
- odpady metali i tworzyw sztucznych (w skład których wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, ),
- papier (odpady papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe papieru i odpady opakowaniowe z tektury);
2.1.2 odpady zmieszane pochodzące z budynku Urzędu Miejskiego Trzcianki oraz z terenów publicznych gminy Trzcianka – szacowaną częstotliwość odbioru oraz pojemność pojemników określono w załączniku 1;
2.1.3 popiół gromadzony w pojemnikach o poj. 1100 l będących własnością Zamawiającego w następujących lokalizacjach: Nowa Wieś 37, Stobno 60 – szacowaną częstotliwość odbioru określono w załączniku nr 1 ;
2.1.4 odpady zbierane w podstawionych przez Wykonawcę kontenerach o pojemności nie mniejszej niż 7 m3, na pisemne zlecenie Zamawiającego. Zgłoszenie zawiera: miejsce, datę podstawienia kontenera oraz wskazanie frakcji zbieranych odpadów (ulegające biodegradacji, gruz budowlany, odpady wielkogabarytowe lub zmieszane). Zamawiający prześle zgłoszenie pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną nie później niż 2 dni przed planowanym odbiorem odpadów, szacowane ilości określono w załączniku nr 1.
2.2 Obowiązki Wykonawcy:
2.2.1 Usytuowanie pojemników do zbierania odpadów w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy.
2.2.2 Systematyczne opróżniania pojemników z częstotliwością podaną w załączniku 1.
2.2.3 Na zgłoszenie Zamawiającego usytuowanie we wskazanym miejscu i terminie kontenerów do zbiórki odpadów zielonych, gruzu budowlanego, odpadów wielkogabarytowych lub na odpadów zmieszanych, a także ich opróżnianie.
2.2.4 Kosze uliczne i pojemniki na popiół są własnością Zamawiającego, w pozostałym zakresie Wykonawca dostarcza niezbędne pojemniki oraz kontenery do zbiórki odpadów, które będą spełniać następujące wymagania:
a) pojemniki wyposażone w kółka jezdne,
b) zróżnicowanie kolorystyczne dla poszczególnych frakcji odpadów i podanie na pojemniku nazwy frakcji określającej rodzaj gromadzonych odpadów:
- pojemnik żółty – oznaczony napisem: „Metale i tworzywa sztuczne”,
- pojemnik niebieski – oznaczony napisem: „Papier”,
- pojemnik zielony typu „dzwon”- szkło białe i kolorowe – oznaczony napisem: „Szkło”
- pojemnik brązowy - oznaczony napisem „BIO”
2.2.5 Wykonawca zobowiązany jest po zgłoszeniu telefonicznym przez Zamawiającego do odbioru odpadów zielonych oraz zmieszanych składowanych w workach lub gałęzi składowych luzem pochodzących z pielęgnacji terenów zieleni w terminie 24 godz. od zgłoszenia.
2.3 Zakres robót towarzyszących obejmuje:
2.3.1 Utrzymanie czystości przy pojemnikach.
2.3.2 Oczyszczanie miejsc zaśmieconych w wyniku załadunku nieczystości stałych.
2.3.3 Utrzymanie pojemników w czystości oraz dbanie o ich należyty stan techniczny przez cały okres trwania umowy.
2.3.4 Wywóz nieczystości odbywać się będzie w godzinach od 6.00 do 18.00 – poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
2.4. Na zgłoszenie Zamawiającego, Wykonawca wykona załadunek określonych rodzajów odpadów do kontenerów, za stawkę określoną przez Wykonawcę określoną w ofercie. Przez załadunek rozumie się uprzątnięcie wskazanego przez Zamawiającego terenu ze wszystkich zalegających odpadów.
2.5. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą za część I przedmiotu zamówienia będzie się odbywać z częstotliwością raz w miesiącu, za miesiąc poprzedni. Wykonawca otrzymywał będzie wynagrodzenie za faktycznie wykonaną ilość odebranych odpadów (pojemników, worków i kontenerów) poszczególnych rodzajów według cen jednostkowych brutto określonych przez Wykonawcę w ofercie.
3. Część II – usługi polegające na utrzymywaniu czystości i porządku terenów publicznych gminy Trzcianka
3.1 Przez utrzymanie czystości i porządku na ulicach, chodnikach, parkingach miasta Trzcianka, należy rozumieć:
3.1.1. usuwanie odpadów stałych z ulic, parkingów, chodników i przystanków autobusowych /odpady, liście, gałęzie itp./,
3.1.2. usuwanie chwastów i zamiatanie,
3.1.3. usuwanie innych zanieczyszczeń w tym również zwłok padłych zwierząt,
3.1.4. opróżnianie koszy ulicznych na ulicach, parkach, przystankach autobusowych i placach zabaw oraz na terenach wsi,
3.1.5. montaż koszy ulicznych,
3.1.6. wywożenie odpadów zebranych z oczyszczonych terenów i zagospodarowanie ich zgodnie z przepisami odrębnymi do regionalnej instalacji
3.1.7. oczyszczanie pasów zieleni z zalegających odpadów
3.1.8. grabienie liści
3.2 Ze względu na częstotliwość świadczenia usług utrzymania czystości i porządku, o których mowa w pkt. 3.1.1, ulice (z załącznika 2, 3) zostały podzielone według standardów utrzymania na grupy:
3.3.1. I standard – obejmuje ulice określone w załączniku Nr 2 ,
3.3.2. II standard – obejmuje ulice określone w załączniku Nr 2, oraz chodniki określone w załączniku Nr 3,
3.3 Utrzymanie czystości i porządku w zakresie czynności, o których mowa w pkt 3.1.1 musi być realizowane:
3.3.1. dwa razy w tygodniu – na ulicach, chodnikach zaliczanych do I standardu utrzymania czystości;
3.3.2. raz na tydzień tygodnie – na ulicach, chodnikach zaliczanych do II standardu utrzymania;
3.4 Do wykonywania zadania, o którym mowa w pkt. 3.1.2 należy używać specjalistycznego sprzętu mechanicznego. W przypadku gdy użycie sprzętu jest niemożliwe z uwagi na warunki techniczne terenu prace należy wykonywać ręcznie.
3.5 Czynności, o których mowa w pkt 3.1.2 obejmują ręczne i mechaniczne zwalczanie chwastów z częstotliwością raz w miesiącu na każdej z ulic wskazanej w załączniku nr 2, 3.
3.6 Czynności, o których mowa w pkt. 3.1.3, obejmują obejmuje również usuwanie zwłok padłych zwierząt z terenów objętych obowiązkiem utrzymania czystości. Zamawiający szacuje, że łączna ilość odpadów tego rodzaju wyniesie około 50 kg.
3.7 Czynności, o których mowa w pkt 3.1.4, dotyczą opróżniania wszystkich koszy ulicznych zlokalizowanych na terenach publicznych miasta, na skwerach, parkingach i na placach zabaw, a także na terenach sołectw. Opróżniania koszy ulicznych odbywać się będzie z częstotliwością dwa razy w tygodniu na terenie miasta oraz raz w miesiącu na terenie wsi. Przy opróżnianiu koszy należy uporządkować otoczenie kosza.
3.8 Kosze uliczne znajdują się na terenie miasta Trzcianka w ilości około 250 szt. oraz około 60 szt. na terenie wsi.
3.9 Czynności, o których mowa w pkt. 3.1.5 obejmują montaż zakupionych przez Zamawiającego nowych koszy ulicznych w ilości maksymalnej 5 sztuk w trakcie trwania umowy.
3.10 Wykonawca w ramach pkt 3.1.6.zobowiązany jest w terminie 5 dni od zgłoszenia do zbierania i zagospodarowania odpadów, w tym również odpadów zielonych uprzątniętych przez właścicieli nieruchomości z chodników w rozumieniu art. 3 ust.1 pkt 11 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3.11 Wykonawca obowiązany jest również do wykonywania zadania, o którym mowa w pkt 3.1.7 tj., oczyszczania pasów zieleni przyległych do ulic z załącznika nr 2 z zalegających odpadów, z częstotliwością o której mowa w pkt 3.3.
3.12 W terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca dokona grabienia liści na pasach zieleni oraz w parkach o których mowa w załączniku nr 4 z częstotliwością o której mowa również w tym załączniku - szczegółowy opis i lokalizację pasów zieleni w postaci mapek poglądowych Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy.
3.13 Zamawiający wskaże Wykonawcy termin grabienia liści min. 5 dni przez planowanym zleceniem na piśmie lub drogą elektroniczną
3.14 Grabienie liści polega na wygrabieniu i zebraniu opadłych liści, załadunek na środek transportu i zagospodarowanie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2020r. poz. 797) oraz uprzątnięcie z powierzchni wygrabianych wszelkich nieczystości i ich zagospodarowanie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach.
3.15 Spryzmowane wygrabione liście nie mogą leżeć dłużej niż jeden dzień, a w szczególności muszą zostać sprzątnięte przed dniami ustawowo wolnymi od pracy, tj. niedziele i święta.
3.16 .Przedmiot zamówienia należy realizować w sposób nie zakłócający nadmiernie ruchu na jezdniach i chodnikach.
3.17 Wykonawca ponosił będzie odpowiedzialność za:
-wszelkie szkody powstałe w czasie prowadzenia robót związanych z realizacją zamówienia,
- konsekwencje wynikające z tytułu nie uprzątnięcia jezdni i terenów oddanych mu do utrzymania w czystości i porządku.
3.18 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wykazu ulic w poszczególnych standardach utrzymania czystości dróg. Zmiana będzie możliwa po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego oraz Wykonawcę, zmiany nie wymagają aneksu.
3.19 Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą za II część przedmiotu zamówienia będzie odbywać się z częstotliwością raz w miesiącu, za miesiąc poprzedni. Za wykonanie usług, o których mowa w pkt 3.1 obowiązuje rozliczenie ryczałtowe określone przez Wykonawcę w ofercie.
4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
4.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania.
a) wykonawca jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Trzcianka;
b) wykonawca posiada aktualne zezwolenie, wydane przez organ właściwy, na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportowania i unieszkodliwiania odpadów będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020r., poz. 797.)
5.Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: .
rozpoczęcie - 01.10.2020 roku,
zakończenie- 30.11.2020 roku
3. Warunki płatności: 14 dni od daty otrzymania oryginału faktury
4. Sposób przygotowania oferty:
a) Ofertę należy złożyć na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego wraz z wymienionymi załącznikami i pełnomocnictwem (jeśli dotyczy).
b) Składane dokumenty muszą być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem
5. Kryteria oceny ofert:
a) Cena 100%
Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Wykonawca będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.
6. Miejsce i termin złożenia oferty:
1) ofertę należy złożyć w terminie do 28.09.2020 r. do godz. g10:00
2) ofertę można złożyć w siedzibie zamawiającego osobiście lub przesyłką pocztową
Urząd Miejski Trzcianki
pokój nr 002
ul. Sikorskiego 7
64-980 Trzcianka
3) oferta otrzymana przez zamawiającego po terminie podanym w punkcie 1 zostanie wykonawcy zwrócona bez otwierana.
7. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
1) formularz oferty wg załączonego wzoru – załącznik nr 5;
2) oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu wg załączonego wzoru – załącznik nr 6;
3) zaparafowany wzór umowy – załącznik nr 7.;
8. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, licząc od dnia upływu terminu złożenia ofert.
9. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.09.2020r o godz. 10:30 w siedzibie zamawiającego:
Urząd Miejski Trzcianki
pokój nr 002
ul. Sikorskiego 7
64-980 Trzcianka
10. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami:Anna Kasperek
Urząd Miejski Trzcianki
pokój nr 002
ul. Sikorskiego 7
64-980 Trzcianka
tel. 67 352 73 62
e-mail: akasperek@trzcianka.pl