W związku z analizowaniem skargi mieszkanki wsi Rychlik dotyczącej składowiska odpadów jednego z mieszkańców Rychlika, w dokumentach rozpatrywanej skargi, Komisja dostrzega pewne sprzeczności i prosi o ich wyjaśnienie:
1) w dokumentacji znajduje się oświadczenie dotyczące wywozu ok. 48.000 kg odpadów, na co właściciel odpadów wydał po 800,00 zł za tonę;
2) w kolejnym dokumencie stwierdzono, że odpadów wywieziono 24.000 kg (oświadczenie właściciela);
3) właściciel stwierdził, że nie posiada dokumentów potwierdzających wniesienia stosownej opłaty od firmy odbierającej odpady.
Dnia 9 września 2021r., xxxxxxxxxxxxxxxxx w odpowiedzi na wezwanie do złożenia wyjaśnień dostarczył do tut. urzędu oryginały dokumentów potwierdzających przyjęcie odpadów przez firmę xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Dokumenty wskazują, iż odbiór odpadów dokonany był w ilości łącznej 48.000 kg w terminie 07.05.2021 oraz 10.05.2021 r. . Do wyjaśnień z dnia 4.08.2021 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx omyłkowo dołączył jedynie oświadczenie z drugiego terminu odbioru odpadów tj. z dnia 10.05.2021. Odnosząc się natomiast do kwestii związanej z potwierdzeniem uiszczenia opłaty za odbiór odpadów – brak podstawy prawnej do żądania tego typu dokumentów.