Radny Łukasz Walkowiak złożył wniosek o doprowadzenie inwestycji sztucznego boiska na stadionie miejskim do realizacji oraz prośbę o informację publiczną dotyczącą etapu prac przygotowawczych.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji projektowej w terminie do 31.10.2024 r.
Obecnie trwają uzgodnienia projektu technicznego branży sanitarnej. Kolejnym etapem jest przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji, celem złożenia wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę.
Radny Marcin Walkowiak złożył wniosek o zbadanie kwestii funkcjonowania w miesiącu lipcu CUS. Według informacji pisemnej od jednego z mieszkańców w miesiącu lipcu CUS ze względu na sezon urlopowy, nie są wydawane posiłki, jak również nie jest wydawany ekwiwalent za obiady. Proszę o zbadanie tej kwestii i ewentualną interwencję.
Radny Maciej Kubacki złożył wniosek o weryfikację prawidłowości oznakowania drogi na odcinku ul. Ogrodowej, od os. Leśnego do skrzyżowania z ul. Różaną. Na ww. odcinku widnieje znak „D-1” droga z pierwszeństwem przejazdu, który przed skrzyżowaniem z ul. Różaną nie jest odwołany.
Znak D-1 zlokalizowany jest w ul. Ogrodowej przed skrzyżowaniem z ul. Azaliową. Stanowi uzupełnienie znaku A-7 umieszczonego na drodze podporządkowanej.
Odwołanie tego znaku następuje poprzez ww. skrzyżowanie.
Radna Dorota Barczak – wniosek dotyczy młodzieży. Rada zajmuje się tematami przedszkoli, żłobków, a za mało zajmuje się grupą jaką jest młodzież w przedziale wiekowym 15-18 lat. Funkcjonuje Młodzieżowa Rada Gminy, która potrzebuje wsparcia. Aktualnie będzie to drugi rok kadencji Młodzieżowej Rady Gminy. Czy jest to ciało, które jest tylko dlatego, że powinno istnieć, czy ono faktycznie działa? Radna zasugerowała, by w październiku pochylić się nad tematem aktywizowania młodzieży.
Możemy zaproponować Radzie Młodzieży wspólne posiedzenie z Radnymi Rady Miejskiej.
Radny Wiesław Natkaniec zwrócił się z wnioskiem o przejścia dla pieszych w dwóch miejscach: przy sklepie Dino (przy os. Słowackiego), na wysokości zakładu Lubmor. W tym miejscu jest problem dot. przejścia dla pieszych. Przejście jest zbyt daleko, przez co mieszkańcy skracają sobie drogę, co stwarza niebezpieczeństwo na drodze.
Drugie z przejść w miejscu: na ul. Broniewskiego przy CUS. Oprócz przejścia na nowo wybudowanym, wyniesionym skrzyżowaniu powinno również znaleźć się przejście na wysokości kamienicy Nr 18.
Przejścia dla pieszych lokalizuje się głównie w obrębie skrzyżowań. Celem takich działań jest bezpieczne kierowanie strumienia ruchu pieszych (zwłaszcza po zmianie przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszego). Zaleca się, aby odległość pomiędzy przejściami dla pieszych w obszarze zabudowanym nie była mniejsza niż 100 m.
W przypadku przekraczania pieszego jezdni w miejscu do tego nie wyznaczonym, obowiązują przepisy Prawa o ruchu drogowym (art. 13).
Radny Łukasz Walkowiak zawnioskował w kwestii bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Przy wyjeździe z pl. Pocztowego w kierunku ul. Konopnickiej (na wysokości ul. E. Orzeszkowej). Znajduje się tam bardzo wysokie ogrodzenie, które zasłania widoczność. Radny poprosił o poprawę bezpieczeństwa, być może pomogłoby ustawienie lustra lub jakieś inne rozwiązane?
Planuje się stworzenie przestrzeni wolnej od przeszkód celem zachowania trójkąta widoczności w obrębie przedmiotowego skrzyżowania.
Radny Paweł Iwanicki zawnioskował w sprawie zatrzymywania się pojazdów na ul. E. Orzeszkowej, przy targowisku miejskim, co utrudnia przejazd innym uczestnikom ruchu i stwarza niebezpieczeństwo. Jest wybudowany nowy parking przy ul. Krętej, ale to nie rozwiązało problemu, mieszkańcy nadal parkują przy ul. E. Orzeszkowej. Jeśli jest taka możliwość to proponowałbym postawienie znaku zakazu zatrzymywania się.
W dniach 13.09.2024 r. i 11.10.2024 r. przeprowadzono kontrole odcinka drogi ul. E. Orzeszkowej, na wysokości targowiska miejskiego, pod kątem naruszenia przepisów ruchu drogowego podczas parkowania pojazdów. Druga z kontroli, została przeprowadzona w patrolu mieszanym (strażnik miejski/ Policjant) W wyniku ww. działań w sumie, ujawniono siedmiu kierujących, którzy urządzili postój pojazdami w miejscach zabronionych w strefie zamieszkania. W stosunku do wszystkich ww. kierowców zastosowano środek oddziaływania wychowawczego w postaci pouczenia za popełnienie przez nich ww. wykroczeń. Co jakiś czas będą ponawiane wyżej opisane działania. Nie ma potrzeby ustawiania dodatkowego znaku drogowego (zakaz zatrzymywania się) na drodze przy ul. E. Orzeszkowej, droga ta usytuowana jest w obszarze strefy zamieszkania, a w strefie zamieszkania parkowanie pojazdów może odbywać się jedynie w miejscach wyznaczonych do tego celu, czyli na parkingach.
Jeśli idzie o usunięcie pojazdów, to zgodnie z art. 50a kodeksu drogowego, pojazd może być usunięty z drogi publicznej, strefy zamieszkania, strefy ruchu, jedynie gdy nie ma tablic rejestracyjny lub jego stan wskazuje na to, że nie jest używany. W praktyce o nieużywaniu pojazdu może świadczyć jego zdekompletowanie np. brak części umożliwiających jego użytkowanie zgodnie z jego przeznaczeniem (kół, drzwi, maski, innych elementów nadwozia lub wyposażenia wnętrza) lub też jego zdewastowanie wskutek działania osób trzecich, np. przebicie opon, wybicie szyb lub szkła reflektorów samochodowych. O nieużywaniu pojazdu może również świadczyć wyciek płynów eksploatacyjnych, brak zabezpieczenia pojazdu przed działaniem osób trzecich, np. otwarte drzwi lub opuszczone szyby. Na podstawie oceny wizualnej pojazdu zaparkowanego na parkingu przy ul. Orzeszkowej, po drugiej stronie targowiska miejskiego, jak również pojazdu zaparkowanego na parkingu przed szkołą podstawową nr 2 , należy stwierdzić, iż obydwa pojazdy, obecnie nie kwalifikują się do usunięcia w trybie art. 50a u.p.r.d.