Data Komisji | Radna/Radny | Treść | Odpowiedź |
01.02.2021r. |
Wincenty Kilian |
Radny Wincenty Kilian: Bardzo proszę o wykonanie parkingu w Runowie przy przedszkolu i oddziale żłobkowym. Prośbę moją popierają mieszkańcy podpisani pod petycją wysłaną do burmistrza i przewodniczącego Rady Miejskiej. Powyższą petycję proszę potraktować jako wniosek. |
Oczekuje na odpowiedź |
29.01.2021r. |
Zygmunt Czarny |
Radny Zygmunt Czarny wniósł, aby w przypadku opadów śniegu niezadaszony teren Targowiska Miejskiego był regularnie czyszczony na potrzeby sprzedających. |
Wniosek będzie realizowany na bieżąco (biorąc pod uwagę standardy odśnieżania). |
29.01.2021r. |
Jadwiga Durejko, Zygmunt Czarny |
Radna Jadwiga Durejko, Radny Zygmunt Czarny po oględzinach dokonanych przez radnych (teren na rozwidleniu dróg Wołowe Lasy a Straduń) zawnioskowali o udzielenie odpowiedzi, aby wyjaśnić sytuację: przy linii brzegowej znajduje się wyraźne zagłębienie terenu prawdopodobnie po zbiorniku, z którego wyprowadzona jest wyraźne rura w niewidomym kierunku pozostawiona w ziemi. W miejscu, gdzie prawdopodobnie znajdował się zbiornik wystają różne elementy: rury oraz właz betonowy. Nie jest to uporządkowane. Radni prosili o wyjaśnienie tej sytuacji. |
Tak, porządek winien być wyegzekwowany z chwilą zakończenia umowy dzierżawy terenu. |
29.01.2021r. |
Edward Joachimiak |
Radny Edward Joachimiak uszczegółowił swój poprzedni wniosek poprzez zwrócenie się z prośbą o uporządkowanie terenu polegające na usunięciu barakowozu-konteneru. (Teren na rozwidleniu dróg na Wołowe Lasy a Straduń). |
Podjęto czynności zmierzające do wyjaśnienia sprawy oraz usunięcia kontenerów, które znajdują się na przedmiotowym terenie. Kontener wykonawcy budowy szatni został usunięty. |
29.01.2021r. |
Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko wnioskowała o udzielenie odpowiedzi czy jest ustanowione sądowe zabezpieczenie na majątku podejrzanego o oszustwo? (Sprawa z Wojewódzkim Urzędem Pracy). |
Nie jest ustanowione sądowe zabezpieczenie na majątku podejrzanego o oszustwo. Składając zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa wnioskowałem o zabezpieczenie polegające na zakazie zbywania nieruchomości. |
29.01.2021r. |
Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko zapytała czy 100,000.00 zł zostało już zwrócone? (Wojewódzki Urząd Pracy) |
Tak, na tę chwilę 5 lutego 2021 r. do Wojewódzkiego Urzędu Pracy zwrócono kwotę należności głównej 85 760,40 zł i odsetki 15 486,09 zł ( na podstawie wezwania do zwrotu-korekta z 22 stycznia br.) |
29.01.2021r. |
Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko prosiła o wyjaśnienia jaka jest sytuacja z całą kwotą dotyczącą projektu czy zagrożony zwrotem jest cały koszt czy tylko 100.000,00 zł? (Sprawa z Wojewódzkim Urzędem Pracy)? |
Odpowiadając na wniosek, informuję że WUP w wyniku analizy przedstawionych przez gminę Trzcianka wyjaśnień cofnął oświadczenie o rozwiązaniu umowy. W związku z powyższym nie jest zagrożona zwrotem cała kwota projektu. Jednocześnie WUP podtrzymał decyzję o nałożeniu korekty finansowej w wysokości 100 % na partnera -Fundację "Młodzi w uzależnieniu" (tj. kwota 105 000,00 zł). |
29.01.2021r. |
Komisja Rewizyjna |
Komisja Rewizyjna w związku ze skargą mieszkańców Trzcianki na działalność Burmistrza Trzcianki dotyczącą organizacji ruchu na Placu Pocztowym zwróciła się do Komisji Skarg Wniosków i Petycji o przekazanie wyjaśnień Burmistrza Trzcianki w chwili otrzymania ich od Burmistrza. |
Dla ułatwienia - w celu realizacji wniosku Komisji przesyłając wyjaśnienia Burmistrza dotyczące zarzutów podniesionych przez Skarżących, prześlemy je także do wiadomości Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej. |
29.01.2021r. |
Komisja Rewizyjna |
Komisja Rewizyjna skierowała do Burmistrza Trzcianki zapytanie kiedy Pan Burmistrz wystąpił do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z prośbą o wydanie opinii przez Komisję Heraldyczną odnośnie nowego logo gminy Trzcianka? Komisja powołuje się na pismo z dnia 05.11.2020 r., sygn. akt 0015.1.2020. |
Pismem nr RPK.0015.1.2020, z dnia 6 listopada 2020 r., Burmistrz Trzcianki wystąpił do Ministerstwa Spaw Wewnętrznych i Administracji, ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa z prośbą wydania opinii w temacie logo gminy Trzcianka, które zostało przyjęte decyzją organu wykonawczego w dniu 16 kwietnia 2020 r. Niestety do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jeżeli wpłynie pismo z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w powyższym temacie, członkowie Komisji Rewizyjnej zostaną poinformowani niezwłocznie. |
14.12.2020r. | Marek Dąbrowski |
Radny M. Dąbrowski wnioskował, o zamontowanie na ul Mickiewicza progów zwalniających. Uzasadniając, że na przestrzeni ostatnich paru lat na zakręcie,w kierunku dworca kolejowego, dochodzi do systematycznego niszczenia ogrodzenia posesji, po prawej stronie. (na łuku drogi). Parę lat temu była tam ofiara śmiertelna, a jakieś dwa tygodnie temu, kierowca w wyniku niedostosowania prędkości wjechał na posesję, niszcząc płot i zatrzymując się na wejściu do domu. |
W ramach środków budzetowych na zadanie "Inwestycje drogowe w zakresie poprawy bezpieczeństwa" planujemy wykonanie w roku bieżącym wyniesionego przejścia dla pieszych. |
14.12.2020 r. | Robert Matkowski |
Radny R. Matkowski wnioskuje, w związku ze zwołaniem 2 części Sesji (16 grudnia godz.17.00) ws. odwołania i wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej Trzcianki, proszę o pilne udostępnienie Radnym opinii WOKISS na temat tajnego zdalnego głosowania. Wiem, że taka opinia jest w posiadaniu Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Burmistrza Trzcianki, dlatego nie widzę przeszkód aby zapoznali się z nią również wszyscy radni. |
Wniosek został zrealizowany |
14.12.2020r. | Robert Matkowski |
Radny R. Matkowski wnioskuje o przebudowę skrzyżowania ulic Staszica – Mickiewicza celem polepszenia warunków bezpieczeństwa jazdy poprzez: np. budowę sygnalizacji świetlnej lub ronda, czy inne rozwiązanie w miarę możliwości technicznych. |
Wniosek będzie przedmiotem szczegółowej analizy po wykonaniu koncepcji organizacji ruchu w całym mieście. W budżecie zaplanowano kwotę 80 tys. zł na opracowanie projektu organizacji ruchu w Trzciance. Liczymy, że pozwoli to na opracowanie projektu dla przynajmniej połowy miasta. |
11.12.2020 r. | Robert Matkowski |
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Robert Matkowski wniósł o dopuszczenie na wyłączonym w tej chwili z ruchu odcinku Placu Pocztowego ruchu dla pojazdów do 2,5 T. |
Plac Pocztowy został otwarty dla uczestników ruch drogowego, zgodnie z zatwierdzonym przez Starostę projektem organizacji ruchu. Mieszkańcy wymienionych przez Pana Przewodniczącego nieruchomości mają zagwarantowany dojazd od ul. Orzeszkowej i terenu targowiska, tak jak miało to miejsce przez cały okres prowadzenia robót. |
11.12.2020 r. | Robert Matkowski |
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Robert Matkowski wniósł o umożliwienie dojazdu do posesji dla mieszkańców kamienicy na Placu Pocztowym o numerze 9,10 i 11. |
|
11.12.2020 r. | Robert Matkowski |
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Robert Matkowski wniósł o przedstawienie na jakim etapie jest sprawa z Wojewódzkim Urzędem Pracy dot. zwrotu środków, o którym była mowa na poprzednim posiedzeniu Komisji Rewizyjnej. |
W odpowiedzi na wniosek informuję, ze sprawą o oszustwo skutkujące doprowadzeniem do niekorzystnego rozporządzenia mieniem przez gminę Trzcianka w kwocie przekraczającej 100.000zł zajmuje się Prokuratura Rejonowa w Trzciance. W odpowiedzi na prośbę gminy Trzcianka Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu cofnął oświadczenie o rozwiązaniu umowy wydane w dn. 29-10-2020r. WUP podtrzymuje decyzję o nałożeniu korekty finansowej na realizację zamówienia związanego z realizacją warsztatów terapeutycznych w wysokości 100% wartości zamówienia. |
11.12.2020 r. | Edward Joachimiak |
Radny Edward Joachimiak zwrócił się z wnioskiem o uporządkowanie terenu na rozwidleniu dróg na Wołowe Lasy a Straduń. Na narożniku przy tym rozwidleniu od około dwóch lat stoi konstrukcja drewniana, która się rozpada. Nie przynosi to chluby naszej miejscowości. |
Wniosek zrealizowany. Drewniana konstrukcja została uprzątnięta przez Stowarzyszenie Gramy z Sercem |
11.12.2020 r. | Robert Matkowski |
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej wniósł o dokonanie autokorekty w projekcie budżetu na 2021 rok i uwzględnienie w przyszłorocznym budżecie wydatków na dotacje, na zakup pieców ekologicznych w budynkach wielorodzinnych. |
Wniosek będzie analizowany po uzyskaniu kompletnych informacji o stanowisku radnych w tym zakresie, wypracowanych na poszczególnych komisjach. |
17.11.2020 r. | Komisja Rewizyjna |
Komisja Rewizyjna wniosła o umożliwienie technicznie radnym głosowania w sposób zdalny na sali sesyjnej podczas najbliższej sesji, która ma odbyć się 19.11.2020 r. Wniosek został przyjęty w głosowaniu: za 4, przeciw 1, wstrzymujących się 0. |
Wniosek został zrealizowany. |
17.11.2020 r. | Robert Matkowski |
Poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi jest działaniem, które dla Burmistrza Trzcianki ma jeden z największych priorytetów. Największym problemem są jednak ograniczone możliwości finansowania takich działań. Musimy się skupić na zadaniach własnych Gminy. Realizacja wniosku Pana Radnego należy do zadań Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, dlatego też został on przesłany do WZDW. |
|
17.11.2020 r, | Robert Matkowski |
Wniosek radnego Roberta Matkowskiego z załączeniu. Wniosek dotyczy wybudowania sygnalizacji świetlnej na istniejących przejściach dla pieszych we wsi Niekursko- DW 178. |
|
17.11.2020 r. | Edward Joachimiak |
Radny Edward Joachimiak wniósł o opracowanie i przyjęcie w formie uchwały Rady Miejskiej regulaminu zwoływania i procedowania obradami Rady Miejskiej Trzcianki w formie zdalnej. Wniosek został przegłosowany przez Komisję Rewizyjną: za 4, przeciw 1, wstrzymujących się 0. |
Przygotowano projekt uchwały w sprawie obrad Rady Miejskiej Trzcianki z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej umożliwiających porozumiewanie się na odległość. |
17.11.2020 r. | Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko wniosła o zmianę systemu oświetlenia na przejściu dla pieszych przy sklepie w Siedlisku. |
Wniosek Pani Radnej był wielokrotnie przesyłany do Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Uzyskane odpowiedzi były negatywne. Od ostatniej odpowiedzi WZDW nie zmieniło się nic, co uzasadniałoby ponowne przesłanie wniosku do zarządu drogi. |
17.11.2020 r. | Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko prosiła o uzasadnienie przedłużenia pełnienia obowiązków dyrektora BPiCK przez panią Dominikę Wiśniewską (do 30.04.2021 r.). |
Nie nastąpiło przedłużenie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora BPiCK przez panią Dominikę Wiśniewską. Powierzenie pełnienia obowiązków dyrektora instytucji kultury trwać może zgodnie z prawem maksymalnie do 12 miesięcy. |
17.11.2020 r. | Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko wniosła o dostarczenie protokołów z ustaleniami ze spotkań: z dyrektorem SP w Siedlisku z 30.07.2020, z dyrektorem GP w Siedlisku z 12.08.2020 oraz ze spotkania z 19.08.2020 r. (spotkanie dot. organizacji pracy obu placówek). Ponowienie wniosku. |
Z całym szacunkiem, odpowiedź została już udzielona. |
19.10.2020 r. | Komisja Rewizyjna |
Komisja Rewizyjna wniosła o ponowne powołanie Komisji Statutowej, w związku z błędami zawartymi w obecnym Statucie. |
Przygotowano projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Statutowej. |
19.10.2020 r. | Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko ponowiła wniosek, aby dostarczyć protokoły z ustaleniami ze spotkań: z dyrektorem SP w Siedlisku z 30.07.2020, z dyrektorem GP w Siedlisku |
Jasnej i czytelnej odpowiedzi na wniosek już udzielono. |
19.10.2020 r. | Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko wniosła, aby dokładnie podać informację, do kiedy pani Dominika Wiśniewska - Zastępca Burmistrza będzie pełniła także funkcję Dyrektora Biblioteki Publicznej i Centrum Kultury? |
Informuję, że stanowisko pełniącej obowiązki dyrektor BPiCK Pani Dominika Wiśniewska pełnić będzie nie dłużej niż do 30 kwietnia 2021. |
19.10.2020 r. | Jadwiga Durejko |
Radna Jadwiga Durejko wniosła, aby dokładnie poinformować na jakim etapie przygotowań jest pozostały remont Przedszkola w Siedlisku. |
Wszystkie roboty związane z adaptacją pomieszczeń w SP Siedlisko z przeznaczeniem na przedszkole zostały już wykonane. Koszt poszczególnych robót przedstawia się następująco: - roboty reemontowo-budowlane - 506.326,86 zł, nadzór inwestorski - 4.704,52 zł, usunięcie kolizji energetycznej - 26.252,40 zł, budowa placu zabaw - 67.399,45 zł. Obecnie trwają przygotowania do wykonania prac dodatkowych tj. montażu daszku nad wejściem, budowy ścianki działowej w pomieszczeniu dyrektora (pierwotnie logopedii) oraz zabezpieczenia parkingu wraz z dojazdem i boczną furtką. |
19.10.2020 r. | Komisja Rewizyjna |
W związku z kontrolą tematyczną Komisja Rewizyjna wniosła o przedstawienie na kolejnym posiedzeniu pełnej dokumentacji dot. prawidłowości działań gminy Trzcianka, w zakresie roszczeń Altvater sp. z o.o. w Pile dotyczących wypłaty odszkodowania oraz naliczonych odsetek z tytułu zawarcia umowy w przedmiocie zbiórki i wywozu odpadów komunalnych z terenów gminy Trzcianka. Komisja prosiła także o obecność prawnika na kolejnym posiedzeniu Komisji. |
Dokumentacja oraz ewentualne wyjaśnienia zostaną przedłożone na posiedzeniu komisji. |