Wnioski z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 09.03.2022 r.
dot. Kontroli Zagospodarowania Placu Pocztowego wraz z utworzeniem Centrum Integracji Społecznej oraz zagospodarowania terenu Targowiska Miejskiego wraz z terenami przyległymi – z uwzględnieniem rzetelności, celowości i gospodarności.
Wniosek nr 1
Radna Marta Matkowska:
- „Wnioskuję o udzielenie informacji, dlaczego Centrum Integracji Społecznej nie działa w formie w jakiej powinno funkcjonować wg Ustawy o zatrudnieniu socjalnym ,która to określa zasady działalności CIS(Art 9 i.9a. , np. działalność centrum w ramach reintegracji zawodowej w zakresie integracji społecznej i zdrowotnej, źródła finansowania, zatrudnieni pracownicy. Na jakich zasadach odbywa się to w naszym Centrum Integracji Społecznej i dlaczego nie w myśl ustawy o zatrudnieniu socjalnym?”.
- „Dlaczego Centrum Integracji Społecznej nie podlega pod Centrum Usług Społecznych?”
- ”Na stronie internetowej BPiCK umieszczony jest regulamin użytkowania obiektu CIS jest zapis: „CIS jest terenem monitorowanym, służącym wypoczynkowi i rekreacji”. Czy podczas składania wniosku o dofinansowanie ten obiekt miał służyć wypoczynkowi i rekreacji czy zatrudnieniu i reintegracji społecznej. Są także wyszczególnieni pracownicy, czy są to Ci sami pracownicy, którzy wedle projektu i składanego wniosku są zatrudnieni czy są to inni pracownicy? Jak sytuacja z zatrudnieniem przedstawia się według projektu, a jaki jest stan rzeczywisty ? Czy jest to zgodne z ustawą o zatrudnieniu socjalnym?”
- „ Wnoszę o udzielenie informacji, które działania z przedstawionych przez P. Dyrektor CIS miały na celu reintegrację zawodową.”
Radna ponawia wnioski, z prośbą, aby do odpowiedzi załączona była pełna dokumentacja.
Odpowiedź na wniosek nr 1
Podtrzymuję odpowiedzi udzielone Komisji na wnioski z 25.01.2022 r.
Wniosek nr 2
Radna Jadwiga Durejko:
- „ Kto jest opiekunem projektu z ramienia gminy?”
- „Czym był uzasadniony wybór, polegający na montażu płytek na placu zabaw, który znajduje się na dachu CIS oraz na schodach. Są bardzo śliskie i niebezpieczne”.
- „Wnoszę o udzielenie informacji oraz pełnej dokumentacji, kto był odpowiedzialny za założenia projektowe dotyczące nawierzchni na chodnikach i jezdni, jak doszło do tego, że takie płyty są tam położone. Obecnie są one popękane. Kto wyszedł z taką propozycją, aby takie płyty zostały tam zamontowane, kto to zatwierdził? Jakie były założenia projektowe?”
Radna ponawia wnioski, z prośbą, aby do odpowiedzi załączona była pełna dokumentacja.
Odpowiedź na wniosek nr 2
Podtrzymuję odpowiedzi udzielone Komisji na wnioski z 25.01.2022 r.
Wniosek nr 3
Radny Marek Dąbrowski:
- „Po wizycie na placu targowym, znając sytuacje opadów, wnioskuję o przedstawienie dokumentacji, dotyczącą sytuacji wodno-prawnej kanalizacji tego terenu. Chcę otrzymać informację, czy gmina na etapie projektowania Targowiska Miejskiego występowała do ZIK o określenie warunków technicznych.”
Radny ponawia swój wniosek, z prośbą , aby do odpowiedzi była załączona pełna dokumentacja.
Odpowiedź na wniosek nr 3
Odpowiedź również już była udzielona. W każdej sytuacji opracowując dokumentacje techniczną zwracamy się do dysponentów infrastruktury technicznej o określenie warunków przyłączenia do sieci. Tak było także w tym przypadku.
Wniosek nr 4
Komisja Rewizyjna wnosi o dostarczenie pełnej dokumentacji:
- umowy użyczenia między Gminą Trzcianka a Biblioteką Publiczną i Centrum Kultury dającej w zarząd działkę/i gminną/e, na której/ych wybudowane jest Centrum Integracji Społecznej,
- studium wykonalności projektu CIS,
- wniosku aplikacyjnego o fundusze na realizację projektu CIS,
- umowy partnerstwa między Gminą Trzcianka a Biblioteką Publiczną i Centrum Kultury.
Odpowiedź na wniosek nr 4
Kopie dokumentów zostały przesłane do Biura Rady.