Organ zezwalający cofa zezwolenie w przypadku:
- nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności:
naruszenia zakazu sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw,
naruszenia zakazu sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych zawierających więcej niż 18% alkoholu w ośrodkach szkoleniowych i domach wypoczynkowych;
- nieprzestrzegania określonych w ustawie warunków sprzedaży napojów alkoholowych;
- powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez danych punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego;
- wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł;
- przedstawienia fałszywych danych w składanym do 31 stycznia pisemnym oświadczeniu o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim;
- popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie;
- orzeczenia, wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo wobec osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie, zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej zezwoleniem.
Sposób załatwienia sprawy:
Organ zezwalający wydaje decyzję o cofnięciu zezwolenia po dokonaniu, w toku prowadzonego postępowania, kompleksowej analizy materiału dowodowego. Materiał dowodowy mogą stanowić m.in.:
- protokoły pokontrolne Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- materiały interwencyjne Policji lub Straży Miejskiej,
- zeznania osób informujących organ o naruszeniu prawa, zeznania innych świadków.
Uwaga: Przedsiębiorca, któremu cofnięto zezwolenie, może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji o jego cofnięciu.
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miejski Trzcianki, ul. Sikorskiego 6, 64-980 Trzcianka, parter, pokój nr 009
Osoba kontaktowa: Paulina Baniak, tel.: +48 67 352 73 25, e-mail: edg@trzcianka.pl; pbaniak@trzcianka.pl
Termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Jeżeli sprawa okaże się skomplikowana, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego