Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) jest pierwszym wnioskiem, który składa przedsiębiorca. Zawiera najwięcej informacji, których wypełnienie jest obowiązkowe. Należy wypełnić go możliwie najdokładniej oraz zgodnie ze stanem faktycznym. Wniosek pojawi się w bazie przedsiębiorców w ciągu 1 dnia roboczego od podpisania wniosku (dla obywateli UE) lub w ciągu 30 dni od podpisania wniosku (dla osób spoza UE).
Do wniosku o wpis do CEIDG można dołączyć formularz VAT-R (jeśli przedsiębiorca chce się zarejestrować jako płatnik VAT lub zmienić poprzednią deklarację). Można też dołączyć formularze ZUS: ZUA, ZZA oraz ZCNA.
Przedsiębiorca po złożeniu wniosku o wpis do CEIDG otrzymuje dokument potwierdzający złożenie wniosku w gminie. Pojawienie się wpisu na stronie internetowej CEIDG jest równoznaczne z formalnym zakończeniem procesu rejestracji działalności gospodarczej.
W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności należy zgłosić się do oddziału ZUS lub KRUS, celem zgłoszenia do ubezpieczeń. Jeśli przedsiębiorca chce być płatnikiem VAT lub zarejestrować kasę fiskalną, bez zbędnej zwłoki winien zgłosić się do właściwego Urzędu Skarbowego.
Urząd Miejski Trzcianki, ul. Sikorskiego 6, 64-980 Trzcianka, parter, pokój nr 009
Osoba kontaktowa: Paulina Baniak, tel.: +48 67 352 73 25, e-mail: edg@trzcianka.pl; pbaniak@trzcianka.pl
Nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.
Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.
Uwaga! Przedsiębiorco pamiętaj, że wpis i zmiana wpisu w CEIDG jest BEZPŁATNA! Prosimy uważać na oszustów, którzy pocztą tradycyjną lub elektroniczną rozsyłają fałszywe wezwania do dokonania opłaty za wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej!
Zanim zdecydujesz się na własną firmę
Co powinieneś wiedzieć, zanim zarejestrujesz firmę w urzędzie
Gdzie zarejestrować firmę i co zrobić po rejestracji
Zgłoszenie przedsiębiorcy do ZUS po rejestracji firmy