Burmistrz Trzcianki informuje o możliwości składania stosownych, uzasadnionych wniosków indywidualnie przez przedsiębiorców narażonych na skutki epidemii. Apelujemy o składanie ich drogą elektroniczną, a jedynie w wyjątkowej sytuacji wrzucenie do specjalnej urny w Urzędzie Miejskim Trzcianki.
Wnioski o odroczenie płatności, rozłożenie ich na raty lub ewentualne umorzenie opłat, ze względu na ograniczenie prowadzenia działalności z powodu rozprzestrzeniania się COVID-19, będą rozpatrywane w najkrótszym możliwym terminie, lecz musi nastąpić z poszanowaniem regulacji dotyczących pomocy publicznej (w tym pomocy de minimis). Decyzje dotyczyć mogą następujących zakresów:
Priorytetowo traktować będziemy te podmioty prowadzące działalność gospodarczą, które najbardziej ucierpią na skutek pandemii SARS-Cov-2. Przypominamy, że umorzenie może nastąpić tylko na uzasadniony wniosek. Jednocześnie prosimy ubiegających się o wsparcie o przedstawienie sytuacji firmy, a w szczególności zatrudnionych pracowników. Przewidujemy możliwość składania wniosków ws. należności dotyczących kolejnych miesięcy.
Ułatwiające zgłoszenie wniosku formularzy o przyznanie pomocy zamieszczamy poniżej do pobrania wraz z oświadczeniami do nich. Wypełnione wnioski wraz z odpowiednimi załącznikami należy przesyłać na adres e-mail sekretariat@trzcianka.pl lub poprzez ePUAP.
Kwestie rozliczania wywozu odpadów z obszaru nieruchomości niezamieszkałych regulowane są bezpośrednio ze spółką Kombud, z którą macie Państwo podpisane umowy.
Liczymy, że rząd odpowiedzialnie podejdzie do sprawy i zaproponuje takie ulgi i wsparcie, które pozwoli gospodarce stanąć na nogi po nadchodzącym ciosie.
Jednocześnie jako gmina będziemy podtrzymywać planowane inwestycje i odpowiednio kierować wydatki bieżące, tak aby rynek lokalny mógł złapać oddech. Każdy z nas może zrobić to samo wybierając towary i usługi od naszych przedsiębiorców!
Będąc w odosobnieniu trzymajmy się razem!
Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, niebędące rolnikami:
- wniosek z uzasadnieniem,
- oświadczenie o stanie majątkowym (zał. 1),
- zaświadczenia o miesięcznych dochodach wszystkich osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe,
- dokumenty na potwierdzenie miesięcznych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości (energia elektryczna, woda, opał, odpady komunalne itp.),
- inne dokumenty na potwierdzenie aktualnej sytuacji materialnej i życiowej,
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, niebędące rolnikami:
- wniosek wraz z uzasadnieniem,
- oświadczenie o stanie majątkowym (zał.1),
- zaświadczenia o miesięcznych dochodach wszystkich osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe,
- dokumenty na potwierdzenie miesięcznych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości (energia elektryczna, woda, opał, odpady komunalne itp.),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał.3),
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- przedłożenie sprawozdań finansowych z okresu 3 ostatnich lat.
Osoby prawne niebędące rolnikami:
- wniosek z uzasadnieniem,
- oświadczenie o stanie majątkowym (zał.2),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał.3),
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- przedłożenie sprawozdań finansowych z okresu 3 ostatnich lat.
Osoby fizyczne będące rolnikami:
- wniosek z uzasadnieniem,
- oświadczenie o stanie majątkowym (zał. 1),
- zaświadczenia o miesięcznych dochodach wszystkich osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe,
- dokumenty na potwierdzenie miesięcznych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości (energia elektryczna, woda, opał, odpady komunalne itp.),
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę (zał.4),
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- inne dokumenty na potwierdzenie aktualnej sytuacji materialnej i życiowej.
Osoby prawne będące rolnikami:
- wniosek z uzasadnieniem,
- oświadczenie o stanie majątkowym (zał.2),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (zał.5),
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- przedłożenie sprawozdań finansowych z okresu 3 kolejnych lat.