W zaświadczeniu potwierdza się dane z wpisów, które nie zostały przekazane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), to jest dane:
- o przedsiębiorcach, którzy zakończyli wykonywanie działalności gospodarczej przed 1 lipca 2011 r.
- o przedsiębiorcach, w zakresie informacji historycznych o wpisie w czasie, gdy organem ewidencyjnym był Urząd Miejski Trzcianki (do dnia przekazania wpisu do CEIDG – nie później niż do 31 grudnia 2011 r.).
Wymagane dokumenty:
- Czytelnie wypełniony wniosek o wydanie zaświadcza (pobierz) – do pobrania plik pdf
- Do wglądu dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość
- Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej (opcjonalnie)
- Dowód wpłaty lub kopia przelewu (opcjonalnie)
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miejski Trzcianki, ul. Sikorskiego 6, 64-980 Trzcianka, parter, pokój nr 009
Osoba kontaktowa: Paulina Baniak, tel.: +48 67 352 73 25, e-mail: edg@trzcianka.pl; pbaniak@trzcianka.pl
Termin załatwienia sprawy
Nie później niż 7 dni od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17 zł.
FORMA WPŁATY:
- bezgotówkowo na rachunek bankowy Urzędu: Bank PKO S. A. O. nr 80-1240-3741-1111-0000-4456-5279
- gotówką we wpłatomacie na terenie Urzędu
- w kasie Urzędu (kasa czynna we wtorki od 9.00 do 13.00 i piątki od 8.00 do 12.00)
UWAGA: ustawa o opłacie skarbowej przewiduje zwolnienia podmiotowe, czy też przedmiotowe z tego obowiązku.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Trzcianki w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020, poz. 256 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).