Badanie satysfakcji klientów miało na celu poznanie zadowolenia klientów z poziomu i jakości usług świadczonych przez pracowników Urzędu Miejskiego Trzcianki w 2024 r. Zgodnie z Procedurą badania satysfakcji klientów w Urzędzie Miejskim Trzcianki, stanowiącą załącznik do zarządzenia Nr 6/23 Kierownika Urzędu Miejskiego Trzcianki z dnia 21 lutego 2023 r. w sprawie systemu badania satysfakcji klientów Urzędu Miejskiego Trzcianki, przeprowadzono badanie z zastosowaniem dwóch metod, tj.:
W badaniu ankietowym on-line wzięła udział 1 osoba, natomiast oceny za pomocą kiosku ankietowego dokonało 4 199 osób.
Badanie przy użyciu kiosku ankietowego polegało na wyborze znaku graficznego, symbolizującego poziom zadowolenia klienta urzędu: pozytywny, neutralny lub negatywny.
W 2024 r. ogólny poziom zadowolenia klientów Urzędu Miejskiego Trzcianki był wyższy niż w roku poprzednim. Urząd w znaczącej większości, tj. w 87%, został oceniony pozytywnie, 8% uczestników badania wyraziło ocenę negatywną, a 5% neutralną. W roku 2023 oceny pozytywne stanowiły 84%, negatywne 12%, natomiast neutralne 4%.
Największą grupę badanych (2136) stanowiły osoby, które wskazały obszar badania, tj. referat, komórkę organizacyjną. Najczęściej oceniano: Urząd Stanu Cywilnego (909), Referat Ochrony Środowiska (314), Straż Miejską (232) oraz Referat Promocji, Kultury i Sportu (167).
Największy procent ocen pozytywnych otrzymały: Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich (93%), Urząd Stanu Cywilnego (93%), Referat Finansowo- Budżetowy (91%), Straż Miejska (89%), Referat Ochrony Środowiska (86%).
Wśród uczestników badania 2063 osób nie wskazało obszaru oceny- 85% z nich oceniło urząd pozytywnie, 9% negatywnie i 6 % neutralnie.
W badaniu ankietowym w 2024 r. wzięła udział tylko 1 osoba, co nie stanowi grupy reprezentatywnej. W związku z tak małym zainteresowaniem tą formą badania, podjęto działania mające na celu rozpowszechnienie informacji umieszczając odnośnik do ankiety w zakładce „Załatw sprawę” na stronie internetowej urzędu oraz cykliczne informowanie o badaniu w mediach społecznościowych.