W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Trzcianki

Wróć

Dokonywanie zmian we wpisie

Dane na wpisie dzielą się na 2 kategorie: ewidencyjne i informacyjne. Dane ewidencyjne określają  tożsamość przedsiębiorcy oraz informacje o działalności: kody PKD i adresy. Na ich aktualizację przedsiębiorca ma zawsze 7 dni od daty powstania zmiany, czyli na przykład przeprowadzki czy rozpoczęcia świadczenia usług o nowym kodzie PKD. Dane informacyjne to na przykład daty: rozpoczęcia, zawieszenia czy wznowienia działalności. Na ich wprowadzenie lub zmianę przedsiębiorca ma czas ograniczony ramami prawa: ordynacji podatkowej, prawa o ubezpieczeniach społecznych oraz innymi przepisami szczególnymi. System CEIDG nie przeszkodzi we wprowadzaniu ich przed lub po danej dacie, choć jeśli przedsiębiorca cofnie się na tyle daleko, by przekroczyć ustawowe terminy (data opłacenia składki ZUS, data złożenia sprawozdania czy wpłaty zaliczki na podatek) - może być poproszony przez ZUS, Urząd Skarbowy lub MPIT o ich skorygowanie. Przedsiębiorca ma prawo edytować ostatnie dane informacyjne, jakie wprowadził: ostatnie zawieszenie, ostatnie wznowienie, nawet ostatni wniosek o wykreślenie wpisu.

Prawo do dowolnego kształtowania danych informacyjnych na wpisie jest jednocześnie obowiązkiem przedsiębiorcy - na nim spoczywa odpowiedzialność za poprawność treści wpisu.

UWAGA: Przed wprowadzeniem każdej informacji po czasie powyżej 7 dni lub zrobieniem korekty, kiedy przedsiębiorca nie ma pewności, że dana czynność nie jest sprzeczna z wykonanymi przez niego wcześniej działaniami – powinien skontaktować się z ZUS oraz Urzędem Skarbowym.

Wymagane dokumenty:

  •    Czytelnie wypełniony wniosek CEIDG-1 (opcjonalnie - wraz załącznikami)
  •    Do wglądu dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość
  •    Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej (opcjonalnie)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miejski Trzcianki, ul. Sikorskiego 6, 64-980 Trzcianka, parter, pokój nr 009

Osoba kontaktowa: Paulina Baniak, tel.: +48 67 352 73 25, e-mail: edg@trzcianka.pl; pbaniak@trzcianka.pl

Termin załatwienia sprawy

Nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.

Opłaty

Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Uwaga! Przedsiębiorco pamiętaj, że wpis i zmiana wpisu w CEIDG jest BEZPŁATNA! Prosimy uważać na oszustów, którzy pocztą tradycyjną lub elektroniczną rozsyłają fałszywe wezwania do dokonania opłaty za wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej!

Podstawa prawna

  •    Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1291 ze zm.)
  •    Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r., poz. 1292 ze zm.).

Przydatne linki

Zmiany w firmie – kogo trzeba powiadomić

Wytworzył: Paulina Baniak
Data wytworzenia: 15.12.2020
Opublikował w BIP: Michał Bednarek
Data opublikowania: 15.12.2020 10:15
Ostatnio zaktualizował: Michał Bednarek
Data ostatniej aktualizacji: 06.10.2023 08:02
Liczba wyświetleń: 3