W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Trzcianki

Wróć

Otwarcie działalności gospodarczej

Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) jest pierwszym wnioskiem, który składa przedsiębiorca. Zawiera najwięcej informacji, których wypełnienie jest obowiązkowe. Należy wypełnić go możliwie najdokładniej oraz zgodnie ze stanem faktycznym. Wniosek pojawi się w bazie przedsiębiorców w ciągu 1 dnia roboczego od podpisania wniosku (dla obywateli UE) lub w ciągu 30 dni od podpisania wniosku (dla osób spoza UE).

Do wniosku o wpis do CEIDG można dołączyć formularz VAT-R (jeśli przedsiębiorca chce się zarejestrować jako płatnik VAT lub zmienić poprzednią deklarację). Można też dołączyć formularze ZUS: ZUA, ZZA oraz ZCNA.

Przedsiębiorca po złożeniu wniosku o wpis do CEIDG otrzymuje dokument potwierdzający złożenie wniosku w gminie. Pojawienie się wpisu na stronie internetowej CEIDG jest równoznaczne z formalnym zakończeniem procesu rejestracji działalności gospodarczej.

W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności należy zgłosić się do oddziału ZUS lub KRUS, celem zgłoszenia do ubezpieczeń. Jeśli przedsiębiorca chce być płatnikiem VAT lub zarejestrować kasę fiskalną, bez zbędnej zwłoki winien zgłosić się do właściwego Urzędu Skarbowego.

Wymagane dokumenty:

  •   Czytelnie wypełniony wniosek CEIDG-1  (opcjonalnie – wraz z załącznikami)
  •   Do wglądu dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość
  •   Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej (opcjonalnie)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miejski Trzcianki, ul. Sikorskiego 6, 64-980 Trzcianka, parter, pokój nr 009

Osoba kontaktowa: Paulina Baniak, tel.: +48 67 352 73 25, e-mail: edg@trzcianka.pl; pbaniak@trzcianka.pl

Termin załatwienia sprawy

Nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.

Opłaty

Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Uwaga! Przedsiębiorco pamiętaj, że wpis i zmiana wpisu w CEIDG jest BEZPŁATNA! Prosimy uważać na oszustów, którzy pocztą tradycyjną lub elektroniczną rozsyłają fałszywe wezwania do dokonania opłaty za wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej!

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1291 ze zm.)
  •   Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r., poz. 1292 ze zm.).

 

Przydatne linki

Zanim zdecydujesz się na własną firmę

Co powinieneś wiedzieć, zanim zarejestrujesz firmę w urzędzie

Gdzie zarejestrować firmę i co zrobić po rejestracji

Zgłoszenie przedsiębiorcy do ZUS po rejestracji firmy

 

Wytworzył: Paulina Baniak
Data wytworzenia: 15.12.2020
Opublikował w BIP: Michał Bednarek
Data opublikowania: 15.12.2020 10:01
Ostatnio zaktualizował: Michał Bednarek
Data ostatniej aktualizacji: 06.10.2023 07:57
Liczba wyświetleń: 3