Wnioski z sesji 26.06.2025 r.
Wniosek nr 1
Radny P. Ratajczak
Wnoszę o podjęcie działań zmierzających do rozebrania obiektu po dawnym przejściu podziemnym pod torowiskiem, tj. przejeździe kolejowym znajdującym się przy ul. Sikorskiego w Trzciance, z uwagi na jego zły stan techniczny, zagrażający bezpieczeństwu mieszkańców Trzcianki.
Odpowiedź na wniosek nr 1
Likwidacja obiektu przejścia przewidziana jest w ramach elektryfikacji linii kolejowej nr 203. Terminy realizacji elektryfikacji są odległe, gdyż zadanie jest jedynie na liście rezerwowych w planach do roku 2030.
Prowadzone są zatem odmienne uzgodnienia z PKP w celu uzyskania zgody na prace remontowe, w pierwszej kolejności remontów dachów, i takie zgody zostały gminie udzielone.
Posiadamy wycenę prac związanych z zabezpieczeniem i restauracją dachu obiektu przejścia, lecz brak jest obecnie środków finansowych w budżecie gminy na remont, którego koszt sięga prawie 100 tys. zł.
Wniosek nr 2
Radny Robert Matkowski
Zwracam się z wnioskiem do Przewodniczącego Rady Miejskiej Trzcianki o wywołanie, na najbliższej planowej sesji Rady Miejskiej, uchwały w sprawie składów osobowych komisji stałych RMT. Wniosek motywuję tym, że zamierzam przenieść się z Komisji Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych do Komisji Rewizyjnej. Myślę, że moja osoba będzie pozytywnym wzmocnieniem Komisji Rewizyjnej, zwłaszcza, że liczy 4 radnych.
Odpowiedź na wniosek nr 2
Projekt uchwały zostanie przygotowany na sesję zaplanowaną na sierpień br.
Wniosek nr 3
Radna Janina Kamińska
Proszę o przeanalizowanie statutu celem usprawnienia pracy Biura Rady. Mimo, że są rejestrowane sesje Rady Miejskiej to i tak pisane są protokoły szczegółowe. Czy można odstąpić od pisania protokołów szczegółowych.
Odpowiedź na wniosek nr 3
Zgodnie ze statutem gminy nagranie transmisji obrad stanowi integralną część protokołu zatem nie ma potrzeby sporządzania protokołów szczegółowych.
Wniosek nr 4
Radny W. Putyrski
W Hospicjum doszło do zalania (przez sąsiada z góry) pomieszczenia magazynowego. Zapach stęchlizny jest wyczuwalny nawet bez zaglądania do magazynu. Proszę o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji oraz wykonanie remontu w tym pomieszczeniu.
Odpowiedź na wniosek nr 4
Przyczynę zalania wyeliminowano (remont dachu przez TTBS).
Prowadzone są natomiast uzgodnienia związane z przeprowadzeniem remontu pomieszczeń hospicjum (szacowany koszt ok. 15 tys. zł), który jak zakładamy winien być wykonany jeszcze w bieżącym roku.
Wniosek nr 5
Radny W. Putyrski
Od kilkunastu tygodni poruszam się po mieście na wózku inwalidzkim lub podpierając się kulami. Napotykam na wiele barier utrudniających, czasami uniemożliwiających, przemieszczanie się. Zadaniem bardzo trudnym i niebezpiecznym jest dotarcie do Szpitala Powiatowego w Trzciance. Pokonanie odcinka drogi od ul. Sikorskiego do terenu szpitalnego wymaga dużej wprawy, siły a także sporo szczęścia. Odstępy między kostkami granitowymi na drodze są bardzo duże i głębokie. Zablokowanie kółka wózka lub kuli grozi niebezpieczną wywrotką. Dotyczy to także osób sprawnych, w szczególności kobiet w butach z obcasem oraz wózków dziecięcych. Wnioskuję o wykonanie chodnika o powierzchni gładkiej, np. z polbruku, wzdłuż budynku byłego banku do terenu Szpitala.
Odpowiedź na wniosek nr 5
- do końca sierpnia br. zostanie uzupełnione spoinowanie między kostkami granitowymi na pasach jezdnych placu „przed urzędem-szpitalem”
- przy byłym budynku banku nie ma możliwości wykonania chodnika (brak możliwości zapewnienia wymaganych szerokości bez likwidacji miejsc wykorzystywanych do postoju) funkcjonuje tylko „opaska” z kostki bazaltowej (możliwe wprowadzenie strefy zamieszkania/ruchu uspokojonego)
- z uwagi na niewątpliwy fakt trudnego dostępu do szpitala dla osób z niepełnosprawnościami od strony placu przed urzędem, sugeruje się dostęp do szpitala od strony ul. Wiosny Ludów
- możliwym do przeanalizowania jest również połączenie parkingu przy ul. Chełmońskiego z terenem Szpitala (pod warunkiem woli utworzenia takiego przejścia oraz dokonania znaczącej niwelacji terenu)
Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski Trzcianki |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Marzena Domagała |
Wytworzył: | Marzena Domagała |
Data wytworzenia: | 01.07.2025 |
Opublikował w BIP: | Michał Bednarek |
Data opublikowania: | 01.07.2025 14:06 |
Ostatnio zaktualizował: | Michał Bednarek |
Data ostatniej aktualizacji: | 22.08.2025 14:01 |
Liczba wyświetleń: | 63 |