W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Trzcianki

Wróć

Wygaszenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wydanie decyzji o wygaszeniu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych następuje na podstawie pisemnego wniosku przedsiębiorcy w przypadku:

  • likwidacji punktu sprzedaży;
  • zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży;
  • zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej.

Wydanie decyzji o wygaszeniu zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych następuje z urzędu w przypadku:

  • niedopełnienia w ustawowych terminach obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim;
  • niedokonania w ustawowych terminach obowiązku wniesienia opłaty za posiadanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.

W przypadku upływu terminu ważności zezwolenia nie jest wydawana decyzja stwierdzająca jego wygaśniecie.

Wymagane dokumenty:

Należy złożyć wniosek o wygaszenie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, zawierający następujące dane:

  • oznaczenie rodzaju zezwolenia, które przedsiębiorca zamierza wygasić;
  • oznaczenie przedsiębiorcy (firma przedsiębiorcy zgodna z wpisem do CEIDG - z imieniem i nazwiskiem przedsiębiorcy lub nazwa osoby prawnej zgodna z wpisem do KRS);
  • siedziba i adres przedsiębiorcy;
  • adres punktu sprzedaży;
  • wnioskowana data wygaszenia oraz powód wygaszenia zezwolenia.

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miejski Trzcianki, ul. Sikorskiego 6, 64-980 Trzcianka, parter, pokój nr 009

Osoba kontaktowa: Paulina Baniak, tel.: +48 67 352 73 25, e-mail: edg@trzcianka.pl; pbaniak@trzcianka.pl

Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Jeżeli sprawa okaże się skomplikowana, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Opłaty

Wniosek o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych jest wolny od opłat.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Załączniki:

Wygaszenie - wniosek.odt
odt, 12 kB
Wytworzył: Michał Bednarek
Data wytworzenia: 05.01.2022
Opublikował w BIP: Michał Bednarek
Data opublikowania: 05.01.2022 11:01
Ostatnio zaktualizował: Michał Bednarek
Data ostatniej aktualizacji: 05.01.2022 11:01
Liczba pobrań: 220
Wytworzył: Michał Bednarek
Data wytworzenia: 05.01.2022
Opublikował w BIP: Michał Bednarek
Data opublikowania: 05.01.2022 11:01
Ostatnio zaktualizował: Michał Bednarek
Data ostatniej aktualizacji: 05.01.2022 11:01
Liczba wyświetleń: 3